A cikksorozat első részében kitértünk rá, hogy minden eddiginél nagyobb az érdeklődés a cégek és márkák részéről a hírlevelek iránt. Ezért számos online ügynökségkiemelten kezeli ezt a témakört ezért is születnek hasznos és könnyen feldolgozható cikkek a témában. Volt már szó a hírlevél kiküldését megelőző feladatokról, az adatkezelési nyilatkozat elkészítéséről, illetve a digitális ügynökség arra vonatkozóan is adott tippeket, hogy hogyan, milyen eszközökkel lehet rávenni az embereket arra, hogy önként és dalolva adják meg nekünk e-mail címüket. Mindezek után az online ügynökség tanácsait figyelembe véve elkezdjük kiküldeni első hírleveleinket a kisebb, nagyobb e-mail listánkra. De ezzel még közel sem értünk a feladataink végére. Ahhoz, hogy a hírlevelünk egy kiforrott és valóban eredményeket és profitot generáló marketing eszköz legyen, fontos minden apró részletének kielemzése, aminek csak egy pontja a megnyitási arány. Hozzátesszük a hírlevélre való kattintás is már nagy eredmény, mármint ha nem egyből a kukában landol a levelünk olvasatlanul. És ehhez bizony az ütős tárgymező is nagymértékben hozzájárul. Ezután a digitális ügynökség tanácsai alapján sajnos annak is figyelmet kell szentelnünk, hogy hányan iratkoztak le egy-egy kiküldött levelünk hatására a további hírleveleinkről. Mert ugye azt senki sem felejtette el, hogy minden hírlevél szerves részét képezi a leiratkozási lehetőség, amit általában a hírlevél láblécében érdemes elhelyeznünk. Emellett fontos, hogy melyik akció gombra érkezett a legtöbb kattintás, illetve ami szintén fontos, hogy melyik képekre kattintottak a legtöbben.