A digitális marketing alapja a digitális marketing stratégia. És ezzel el is mondtunk szinte mindent, megválaszoltuk a címben feltett kérdést. Vagy mégsem? Tény, hogy a digitális marketing stratégia az egyik alappillére az online jelenlétünknek. Bármilyen területen is dolgozzunk, szinte biztosra vehető, hogy az ügyfeleink zöme online érhető el. Ha tehát sikeres márkát szeretnénk építeni, akkor mindenképpen szükség van rá, hogy a digitális jelenlétünket erősítsük. De a stratégia bár alap, önmagában azonban nem sokat ér. Azt szokták mondani, hogy az a stratégia, vagy üzleti terv fabatkát sem ér, amit nem ültetünk át utána a gyakorlatba. Hiszen ezeket a fontos dokumentumokat nem a fiókunknak írjuk, hogy aztán ott porosodjon. A digitális marketing feladatokat és ötleteket nem elég leírni, meg is kell valósítani azokat. És mindig ez a dolgok oroszlán része, az, amelyen a legtöbbünk elbukik. Mert lehet bármilyen hosszú, bármilyen alaposan és minden részletre kitérően kidolgozott a stratégiánk, ha utána nem látunk neki a megvalósításnak. Fontos azt is felismerni, ha egyedül ehhez kevesek vagyunk. Mert mondjuk nem fér bele a napi időbeosztásunkba, vagy a rengeteg amúgy is meglévő feladatunk és teendőink közé, hogy például rendszeresen hírleveleket küldjünk ki, vagy megírjunk legalább heti egy új és érdekes, hasznos blogbejegyzést.